Aktualności

10.04.2013 | Sprzedaż Grodna SA wciąż rośnie

Według wstępnych szacunków zarządu spółka wypracowała około 193 mln zł przychodów narastająco po czterech kwartałach roku obrachunkowego 2012/13. Oznacza to, że spółka osiągnęła o prawie 6 proc. wyższą sprzedaż, niż w analogicznym okresie roku 2011/12.

Zarząd Grodna - jednej z największych sieci hurtowni elektrotechnicznych w Polsce - podał szacunkowe wyniki sprzedaży po IV kwartale roku finansowego spółki, który jest jednocześnie I kwartałem roku kalendarzowego 2013. Zgodnie z nimi firma wypracowała w tym okresie 44,2 mln zł wobec 43,9 mln zł w tym samym czasie przed rokiem. Oznacza to około 0,6 proc. wzrostu w porównaniu z IV kwartałem 2011/12.
 
- Konsekwentnie rosnąca sprzedaż na tak wymagającym rynku utwierdza nas w przekonaniu, że przejęta strategia sprawdza się nawet przy słabszej koniunkturze w gospodarce. Atutami, które pozwalają nam wciąż się rozwijać, są przede wszystkim: wysoki poziom obsługi klienta, mocno zdywersyfikowane portfolio produktowe oraz rozbudowana baza lojalnych odbiorców, o których dbamy z całą starannością - mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Spółka w swoich kilkudziesięciu hurtowniach w całym kraju sprzedaje ponad 130 tysięcy produktów. Mocnym punktem jest rozwijany od kilku kwartałów segment produktów przeznaczonych dla odbiorców przemysłowych oraz rosnące zapotrzebowanie na LED-owe źródła światła, na które coraz częściej decydują się więksi klienci z sektora usług. Andrzej Jurczak zaznacza, że te dwa pola działalności Grodna będą w najbliższym czasie umacniać pozycję spółki na rynku.

Grodno SA to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otwarto pierwszy rodzinny sklep elektryczny na warszawskim Powiślu, który wciąż funkcjonuje. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na handlu hurtowym poprzez sieć 35 hurtowni zlokalizowanych w całym kraju.



źródło: biznes.interia.pl